امکانات نرم افزار شالیزار
نرم افزار حسابداری شالیزار مختص کارخانه های شالیکوبی، سورتینگ و فروشگاه های برنج کشور، کامل ترین و جامع ترین نرم افزار در سطح کشور می باشد، که با این نرمافزار میتوانید به راحتی کارخانه و فروشگاه خود را مدیریت، حسابرسی و گزارشگیری کنید.
این نرم افزار شامل امکانات زیر می باشد ( ** با کلیک روی هر بخش ریز امکانات را مشاهده نمایید ** ):
1. تنظیمات اولیه
- تعریف نرخ سال مطابق با نرخ اتحادیه
- قابلیت تعریف سرفصل برای هر نرخ و تعریف نرخ مطابق با آن سرفصل ( معمولی، کاسبکار، مدرن، نیمهمدرن، سنتی، کشت دوم، دریافت کارمزد برنج، تاجر و … همچنین مناسب برای اشخاصی خاص )
- امکان انتخاب نرخ پیشفرض
- تعریف ماشین و نرخ آن جهت استفاده در باسکول
- تعیین جمع وزن محصولات خروجی مورد نظر ( مناسب برای کارخانههایی که کارمزد را بر اساس وزن خروجی محصولات میگیرند )
- اطلاعات کارخانه، سربرگ و عنوان کارخانه، کد اقتصادی، شماره ثبت، کد ملی، نوع فعالیت، کد پستی، آدرس، پابرگ، لوگوی کارخانه و … جهت چاپ روی فاکتورها و برگههای کارخانه ( صدر فاکتورهای حقیقی، حقوقی و رسمی )
- پنل تنظیمات پیامک جهت ارسال پیامک و تعیین سرشماره جهت ارسال پیامکهای کارخانه
- لیست پیامکهای ارسال شده و دارای قابلیت استعلام وضعیت تحویل پیامک
- امکان تعریف الگوی پیامک جهت استفاده نرمافزار برای ارسال پیامکها و قابلیت فعال بودن یا نبودن ارسال
- دارای امکان پشتیبانگیری از پایگاه داده با قابلیت تعیین دستی یا اتوماتیک
2. امور مالی
- امکان تعریف و انتخاب واحد مالی سیستم
- امکان ویرایش، حذف و افزودن بانک
- امکان تعریف سرفصل هزینهها
- امکان تعریف حسابهای بانکی کارخانه و قابلیت تعیین حساب پیشفرض و نوع حساب ( جاری دارای دسته چک و یا پس انداز بدون دسته چک )
- قابلیت تعریف صندوقهای کارخانه و قابلیت تعیین صندوق پیشفرض
- امکان اتصال دستگاه POS به حساب بانکی تعریف شده
- امکان دریافت موجودی مالی. اعم از مجموع صندوقها و حسابها و یا موجودی به تفکیک صندوقها و حسابها
- درگـاه پرداخـت
- تشخیص اتوماتیک وضعیت مالی هر شخص ( بدهکار، بستانکار و بدون حساب )
- نقدی و صندوق ( واریز و برداشت )
- کارت بانکی و دستگاه POS متصل به حساب ( واریز و برداشت )
- چــکهای کارخانه مربوط به حساب بانکی ( واریز و برداشت )
- واریز، برداشت، نقل و انتقالات آزاد از صندوقها و حسابها و به یکدیگر
3. مشتریان
- ایجاد عناوین برای اشخاص ( کشاورز، علاف، تاجر و … )
- مشتریان حقیقی و حقوقی با امکان ثبت تراز مالی اول دوره
- گزارش حساب مشتریان
- امکان گزارشگیری به شیوه دلخواه کاربر
- امکان ارسال پیامک با الگوی دلخواه در این بخش
4. شالی ( جو )
- اطلاعات شالی
- تعریف عنوان بار
- تعریف جایگاه بار ( عنوان انبار )
- اطلاعات برنج
- تعریف عنوان جایگاه برنج ( انبار برنج )
- تعریف عناوین انبار تبدیل
- ثبت و تغییر عناوین تبدیل ( برنج، نیمدانه، سبوس، نرمه، ضایعات، سایر و … )
- ثبت و خروج شالی در انبار ( مناسب برای تناژ بالا )
- افزودن زیر فصل برای هر دسته بار در انبار
- خروج بار از انبار و ثبت اتوماتیک در پذیرش بار ( آماده برای تبدیل )
- امکان گزارشگیری به شیوه دلخواه کاربر
- امکان ارسال پیامک با الگوی دلخواه در این بخش
- پذیرش بار ( مناسب برای کشاورزان و آماده برای تبدیل )
- ثبت سرفصل بار با کد دستی و یا اتوماتیک
- ثبت زیرفصل بار با کد دستی و یا اتوماتیک ( مناسب برای کومباین داران )
- ثبت بینهایت دسته بار برای هر شخص
- امکان ثبت درصد رطوبت بار ( با نمایش رنگ جهت تعجیل در ورود به فر )
- امکان ثبت نوبت دهی فر برای هر یک از دسته بارها
- ارسال به فر ( خشککن )
- نمایش خلاصه موجود در فر
- تغییر مالکیت بار
- حذف بار با تمامی متعلقات آن
- اعلام بارهایی که وارد فر نشدهاند
- اعلام بارهایی که وارد فر شدهاند
- اعلام بارهایی که تبدیل نشدهاند
- اعلام بارهایی که تبدیل شدهاند
- امکان گزارشگیری به شیوه دلخواه کاربر
- امکان ارسال پیامک با الگوی دلخواه در این بخش
- تبدیل ( تولید محصول )
- امکان تغییر عناوین محصولات خروجی ( امکان بومیسازی برای هر شهر در سراسر ایران )
- امکان ثبت درصدی محصولات ( برنج، نیمدانه، سبوس، چپا، ضایعات و سایر … ) خروجی، بطوری که نرم افزار اتوماتیک تعداد کیسه و وزن را بر حسب درصد محاسبه میکند.
- امکان صدور فاکتور تبدیل شالی ( جو )
- امکان ارسال پیامک با الگوی دلخواه در این بخش
- فرها ( خشککن )
- امکان ثبت یک دسته بار در چندین فر ( پراکنده )
- امکان ثبت چندین دسته بار در یک فر ( مجتمع )
- ثبت اتوماتیک تاریخ خروج و خروج بار از فر پس از تبدیل
- امکان صدور لیست بار برای مکانیک
- امکان گزارشگیری به شیوه دلخواه کاربر
- امکان ارسال پیامک با الگوی دلخواه در این بخش
- محاسبه کارمزد
- محاسبه اتوماتیک کارمزد بر اساس انتخاب هر یک از نرخهای تعریف شده توسط کاربر
- امکان انتخاب محاسبه کارمزد بر اساس شالی یا برنج
- امکان انتخاب محاسبه کارمزد بر اساس وزن یا کیسه
- هزینه خدمات
- هزینه کیسه ( بستهبندی )
- هزینه بوجاری
- هزینه سورت
- هزینه باسکول
- دریافت بارگیری و کارگری
- سایر هزینهها
- امکان دریافت درصد برنج به عنوان کارمزد
- امکان خرید محصولات از قِبل تبدیل بار ( خرید برنج، نیمدانه، سبوس و … )
- برای فروش یا امانی فروشی محصولات ( برنج، نیمدانه، سبوس و … ) و دریافت حقالعمل کاری
- امکان تخفیف
- محاسبه اتوماتیک همه هزینهها اعم از کارمزد، هزینه خدمات، خرید محصولات و حقالعمل با هم و تشخیص بدهکاری، بستانکاری و بدون حساب بودن مشتری و هدایت به درگـاه پرداخـت.
- امکان ارسال پیامک با الگوی دلخواه در این بخش
- خروج محصولات از انبار
- نمایش کل موجودی محصولات کشاورز
- امکان ثبت خروج هر یک از محصولات
- نمایش مانده موجودی محصولات کشاورز در انبار کارخانه
- امکان ثبت شخص خارج کننده محصول از انبار کارخانه
- امکان گزارشگیری به شیوه دلخواه کاربر
- امکان ارسال پیامک با الگوی دلخواه در این بخش
5. انبارها
- نمایش کلی انبار تبدیلات ( مناسب برای گزارشگیری بارهای تبدیل شده در هر روز، هفته، ماه و فصل )
- نمایش موجودی محصولات خریداری شده از تبدیلات و محصولات امانی ( به تفکیک موجودی و مقدار فاکتور اولیه )
- نمایش موجودی خریدهای بازرگانی و امانیهای بازرگانی ( به تفکیک موجودی و مقدار فاکتور اولیه )
- امکان گزارشگیری به شیوه دلخواه کاربر
6. کارمزد تبدیل
- نمایش لیست بارهای تبدیل شده صدور مجدد فاکتور آن و یا حذف فاکتور
- امکان گزارشگیری به شیوه دلخواه کاربر
7. دفتر حساب
- امکان ثبت اتوماتیک و دستی اسناد و مراودات مالی اشخاص
- نمایش لیست مراودات مالی، خدمات با اشخاص و تفکیک دفتر روزنامه هر شخص
- گزارش حساب کلی مشتریان و اشخاص
- گزارش عملکرد مشتریان
8. خرید و فروش
- امکان تعریف بینهایت محصول، کالا و خدمات به دلخواه کاربر
- امکان تعریف سه سطح برای محصول، کالا و خدمات
- فاکتور فروش
- امکان افزودن اقلام فاکتور از انبارها. انبار تبدیلات (محصولات خروجی که از کشاورزان خریده شد )، انبار امانیها (محصولات امانی که فروش نزد کارخانه قرار گرفت )
- امکان افزودن اقلام از انبار بازرگانی ( محصولاتی که از قِبل فاکتور خرید به انبار افزوده میشوند )
- امکان افزودن اقلام آزاد به فاکتور ( نام، عنوان، وزن کیسه و … به صورت آزاد توسط کاربر تعیین میشود )
- فاکتور خرید
- امکان خرید قطعی هر محصولی
- فاکتور امانی
- امکان ثبت محصولات امانی جهت فروش با دریافت حق العمل کاری
- گزارش محصولات خریداری شده ( به تفکیک موجودی و مقدار فاکتور اولیه )
- گزارش محصولات فروخته شده با امکان نمایش مالکیت اولیه بار
- نمایش لیست فاکتورها و مبلغ نهایی آنها
9. هزینههای کارخانه
- امکان ایجاد بینهایت سرفصل هزینه
- امکان ثبت هزینهها با تعیین پرداخت از حساب، صندوق و یا چک
10. اجناس غیرمالی
- امکان ایجاد بینهایت عناوین اجناس
- امکان ثبت جنس، کالا و خدمت برای اشخاص و یادآوری اجناس دریافتی به حسابدار
- امکان گزارشگیری به شیوه دلخواه کاربر
- امکان ارسال پیامک با الگوی دلخواه در این بخش
11. خدمات
- سورتینگ و بوجاری با امکان تعریف هر نوع محصولی
- مناسب برای شالیکوبی ها و فروشگاه های برنج کشور
- باسکول
12. گزارش چـکها
- مشاهده و کنترل لیست چکها با امکان روزشمار تا تاریخ سررسید چـکها
- تفکیک چکهای پرداختی و دریافتی
13. حسابرسی
- صورت حساب مالی اشخاص و مراودات با آنها
- درآمدها
- خرج کردها
- خریدها
- دریافت بیلان کاری کارخانه اعم از دریافت شالی، تبدیل محصولات و برنج، کارمزد، خریدها و فروشها و تمامی اتفاقاتی که در نرم افزار ثبت میشوند با قابلیت انتخاب بازه تاریخ به دلخواه کاربر
14. پرسنل و کارگران
- امکان ثبت عناوین پرسنل ( کارگر ساده، حمل و نقل، اپراتور، راننده، حسابدار، مکانیک )
- امکان ثبت عناوین جذب و استخدام ( قراردادی، فصلی، ماهانه، دائم )
- امکان جذب و استخدام نیرو و ایجاد پروفایل برای آنها
- تعیین حقوق پایه ( پایه حقوق، حق اولاد، حق مسکن، حق بن، سنوات، پایه سنوات، حق بیمه و … )
- امکان پرداخت مساعده و قابلیت تعیین برداشت از حساب، صندوق و چک
- ثبت میزان کارکرد برای پرسنل فصلی و امکان برداشت از حساب، صندوق و چک
- ثبت پرداخت حقوق و دستمزد با تمامی مزایا و کسورات مطابق فیش حقوقی تامین اجتماعی
- کسر مساعده از فیش حقوقی
15. کاربران
- دارای سه سطح کاربری ( نویسنده، حسابدار و مدیریت کل )
- پنل کاربری برای هر کاربر
- مدیریت کاربران ( فقط برای سطح مدیریت کل )
- نمایش تاریخچه ورود و خروج کاربران